logo: NIL

Szanowni Państwo

Jeśli nie mogą Państwo dokonać zapisu na interesujące Państwa szkolenia, z uwagi na brak miejsc, uprzejmie informujemy, iż Ośrodek Doskonalenia Zawodowego NIL prowadzi również zapisy na listy rezerwowe danych szkoleń. W tej sprawie prosimy o kontakt na adres: odz@hipokrates.org

W treści e-maila należy podać temat, datę szkolenia, a także imię, nazwisko oraz nr PWZ.

Serdecznie zapraszamy

  • Punkty: 4
  • Wydarzenie jednorazowe
  • Dla lekarzy i lekarzy dentystów
  • wykład

Trudne sytuacje w relacjach z pacjentami - wybrane zagadnienia prawne

Cel szkolenia: Zapoznanie uczestników z prawami i obowiązkami lekarza w kontekście możliwych nagannych zachowań pacjenta

Czas trwania szkolenia: 4 h

Lp.

Omawiane zagadnienie

Metoda

Cel

Czas trwania

 

1.

Wprowadzenie 

Wykład + prezentacja
+ odp. na pytania

Wstępne nakreślenie tematyki szkolenia, w tym podstawy prawne i podstawowe pojęcia.

 

10 min

2.

Pacjent agresywny  

Wykład + prezentacja
+ odp. na pytania

Omówienie i kwalifikacja prawna wybranych przypadków związanych z agresją pacjenta (groźba karalna, zniewaga, naruszenie nietykalności cielesnej, uszczerbek na zdrowiu, naruszenie miru domowego, zniszczenie mienia) + praktyczne wskazówki postępowania  

 

50 min

3.

Pacjent nieufny / dociekliwy

Wykład + prezentacja
+ odp. na pytania

Omówienie wybranych uprawnień pacjenta w aspekcie praw i obowiązków lekarza (prawo do informacji  o prawach pacjenta, dot. zdrowia przed i w trakcie leczenia, dostęp do dokumentacji medycznej, o rodzaju udzielanych świadczeń, ograniczenia prawa do informacji, przywilej terapeutyczny, prawo do dyskusji z lekarzem, żądanie zwołania konsylium, sprzeciw wobec opinii lekarskiej/ obecność osoby bliskiej, zewnętrzny „ekspert” podczas udzielania świadczeń) + praktyczne wskazówki postępowania

 

60 min.

3.

Pacjent „roszczeniowy”

Wykład + prezentacja
+ odp. na pytania

Omówienie wybranych sytuacji, w których pacjent zgłasza roszczenia wobec lekarza (nadmierna informacja dot. świadczeń/ wybór określonego lekarza / placówki / szpitala, ściśle określone świadczenie, żądanie odszkodowania / zadośćuczynienia, legalne działanie bez zgody pacjenta, natychmiastowy dostęp do dokumentacji / danych w systemie informatycznym, odmowa/ przerwanie leczenia) + praktyczne wskazówki postępowania  

60 min.

4.

Pacjent „opiniotwórczy”

Wykład + prezentacja
+ odp. na pytania

Omówienie wybranych sytuacji w których pacjent narusza  dobre imię / dobrą sławę lekarza (zakres prawa do krytyki, pomówienie, naruszenie dobrego imienia, informacje medialne, zarzuty w internecie, skargi do izby lekarskiej i innych instytucji przeprosiny) + praktyczne wskazówki postępowania     

60 min.

 

Prowadzący: adw. Karol Kolankiewicz, Anna Karkut - Instytut – Specjaliści Prawa Ochrony Zdrowia: ISPOZ

Szkolenie online

Czas trwania: 16:00 - 20:00

LICZBA WOLNYCH MIEJSC NA SZKOLENIU: 28

ABY ZAPISAĆ SIĘ NA TO SZKOLENIE MUSISZ BYĆ ZALOGOWANY

Termin: 2021-09-28

  • wyślij znajomemu

  • Zapisz stronę
  • Wydrukuj