Skuteczne kierowanie zespołem - przewodnik dla lekarzy pełniących funkcje menadżerskie
Wykładowca:
- dr n. ek. Joanna Jończyk - związana z Katedrą Zarządzania, Ekonomii i Finansów Wydziału Inżynierii Zarządzania na Politechnice Białostockiej. Prowadzi działalność naukową i dydaktyczną dotyczącą m.in. zarządzania zasobami ludzkimi, zachowań organizacyjnych, zarządzania zmianą i kryzysem. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w organizacjach publicznych sektora ochrony zdrowia (Biuro Pełnomocnika Rządu ds. Wprowadzenia PUZ, Podlaska Regionalna Kasa Chorych, Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej im. J. Śniadeckiego w Białymstoku). Współpracuje z Okręgową Izbą Lekarską w Białymstoku m.in. w zakresie prowadzenia kursów z bioetyki dla stażystów. Wykładowca na studiów podyplomowych i MBA. Współtwórca i uczestnik licznych polskich oraz międzynarodowych projektów i staży m.in. w szpitalach w Londynie, Paryżu, Tokio. Certyfikowany trener i coach w obszarze komunikacji, kompetencji przywódczych, planowania ścieżek rozwoju, zarządzania stresem i zarządzania zespołami. Licencjonowany konsultant w zakresie badania i treningu odporności psychicznej (MTQ Product Family). W 2013 r. odznaczona Brązowym Medalem Komisji Edukacji Narodowej a w 2015 honorową odznaką Ministra Zdrowia “Za zasługi dla ochrony zdrowia”. Od VIII 2020 r. pełni funkcję członka Rady Narodowego Funduszu Zdrowia. Pasjonatka budowania pozytywnych relacji w organizacjach.
Program:
- Wpływ indywidualnej pracy personelu oraz pracy zespołów na efektywność podmiotu leczniczego ( indywidualny potencjał pracowników, budowanie zespołów, uwarunkowania działania zespołu, role w zespole, techniki prac zespołowych, tworzenie skutecznych zespołów, rola lidera i menedżera w zespole, style kierowania zespołem).
- Proces pozyskiwania pracowników ( określenie potrzeb personalnych, nabór, dobór i adaptacja pracowników).
- Proces utrzymania personelu: motywowanie, ocena, wynagradzanie (istota motywacji i motywowania, analiza potrzeb pracowników oraz ich satysfakcji z pracy, budowanie programów motywacyjnych, określenie kryteriów oceny oraz proces oceny, zasady wynagradzania i budowanie siatki płac).
- Rola skutecznej komunikacji i rozwiazywania konfliktów
w kierowaniu zespołem (potrzeba otwartej i przejrzystej komunikacji, efektywny proces komunikacji , bariery komunikacyjne, zasady udzielanie informacji zwrotnej (feed back’u), przyczyny konfliktów i sposoby ich rozwiązywania).