Odpowiedzialność prawna lekarza dentysty

Wykładowca: adw. Bartłomiej Achler - założyciel i właściciel Kancelarii. Ukończył studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie - Skłodowskiej w Lublinie oraz podyplomowe studium prawa własności intelektualnej na Uniwersytecie Warszawskim. Jest członkiem Sekcji Prawa Medycznego i Farmaceutycznego Izby Adwokackiej w Warszawie. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w świadczeniu pomocy prawnej na rzecz podmiotów gospodarczych. Od 2009 roku świadczy usługi doradcze na rzecz podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz jednostek naukowych – uczelni wyższych oraz instytutów badawczych. Posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze prawnej publicznych podmiotów leczniczych, jak również licznych prywatnych placówek medycznych oraz indywidualnych i grupowych praktyk zawodowych, a także organów samorządu zawodowego. Doradza również dostawcom rozwiązań teleinformatycznych dla sektora ochrony zdrowia. Jest autorem i współautorem licznych opinii i ekspertyz z zakresu prawa cywilnego, prawa medycznego oraz szeroko rozumianego prawa gospodarczego. Występuje jako pełnomocnik w sprawach dotyczących 4 administracyjnoprawnych aspektów działalności leczniczej, jak również w cywilnych oraz karnych postępowaniach z zakresu prawa medycznego. 

Program szkolenia:

  • Rodzaje odpowiedzialności prawnej
  • Obowiązki lekarza a prawa pacjenta
  • Odszkodowanie, zadośćuczynienie i renta - odpowiedzialność cywilnoprawna lekarza dentysty
  • Zasady odpowiedzialności karnej lekarza dentysty
  • Odpowiedzialność zawodowa lekarza dentysty
  • Inne rodzaje odpowiedzialności lekarza dentysty
  • Rodzaje błędów medycznych
  • Odpowiedzialność za naruszenie praw pacjenta
  • Brak efektu terapeutycznego jako podstawa odpowiedzialności prawnej
  • Postępowanie dowodowe w sprawach z zakresu odpowiedzialności lekarza dentysty
  • Kto odpowiada za błąd – lekarz dentysta, czy placówka?
  • Podstawa prawna zatrudnienia, a odpowiedzialność prawna
  • Odpowiedzialność prawna lekarza dentysty w praktyce sądowej
  • Dobre praktyki i ograniczenie ryzyka sporu z pacjentem