Zarządzanie relacjami interpersonalnymi w podmiocie leczniczym

Wykładowca: dr Joanna Jończyk - doktor nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania, magister prawa. Związana z Katedrą Zarządzania, Ekonomii i Finansów Wydziału Inżynierii Zarządzania na Politechnice Białostockiej. Prowadzi działalność naukową i dydaktyczną dotyczącą m.in. zarządzania zasobami ludzkimi, zachowań organizacyjnych, zarządzania zmianą i kryzysem.

Cel szkolenia: 

Głównym celem szkolenia jest przekazanie wiedzy, kształtowanie postaw oraz rozwijanie i doskonalenie umiejętności uczestników w zakresie zarządzania relacjami interpersonalnymi w podmiotach leczniczych. Cele szczegółowe to: 

  • zapoznaniu uczestników z podstawową wiedzą dotyczącą tematu;
  • diagnozie posiadanych umiejętności i identyfikacji obszarów deficytowych;
  • nabywaniu i doskonaleniu kluczowych umiejętności priorytetowych w obszarze zarządzania relacjami interpersonalnymi.

Program szkolenia:

  1. Rola i formy komunikowania się w organizacji.
  2. Skuteczna komunikacja interpersonalna. 
  3. Dokładność i szybkość w wykonywaniu poleceń.
  4. Znaczenie,  istota i techniki aktywnego słuchania.
  5. Istota i znaczenie asertywności w pracy
  6. Zaufanie jako podstawa skuteczności porozumiewania się
  7. Na czym polega podejmowanie decyzji
  8. Organizacyjny  kontekst podejmowania decyzji
  9. Znaczenie ryzyka i niepewności w podejmowaniu decyzji