Rozwiązywanie konfliktów w zespole medycznym: Efektywne strategie zarządzania konfliktami.

Wykładowcy:

  • Dr n. hum. Małgorzata Klimorowska - Doktorka nauk humanistycznych, pedagożka, coach ACC ICF & właścicielka "Twoja ewolucja 2.0". Jest absolwentką kilku podyplomowych studiów na UAM. Ma ponad 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu Zespołem rozproszonym. Od kilku lat prowadzi autorskie warsztaty pt. „Komunikacja Jutra” na Uniwersytecie Otwartym UAM, zajęcia ze studentami, doktorantami oraz nastolatkami. Współpracuje z biznesem. Szkoli dla szkolnictwa wyższego. Specjalizuje się w team coachingu. Propaguje zdrowy tryb życia, biega, jeździ na rowerze, praktykuje yogę. Pasją Pani Doktor jest czytanie książek. Oddaje głos Noblistce: Nie ma rozpusty gorszej niż myślenie. Pleni się ta swawola jak wiatropylny chwast na grządce wytyczonej pod stokrotki (...) (Głos w sprawie pornografii Wisława Szymborska). 

Cele szkolenia:

• Uczestnicy zapoznają się z definicją konfliktu oraz różnymi rodzajami konfliktów, co pozwoli im lepiej zrozumieć przyczyny ich powstawania i sposób, w jaki mogą one wpływać na komunikację i współpracę.

• Uczestnicy nauczą się identyfikować różne style radzenia sobie z konfliktem (konkurencyjny, współpracujący, kompromisowy, unikanie, dostosowanie) i zrozumieją, w jakich sytuacjach każdy z tych stylów jest najbardziej efektywny.

• Uczestnicy poznają i będą potrafili zastosować techniki aktywnego słuchania, komunikatów „ja” oraz modelu FUKO, które pomogą w konstruktywnym zarządzaniu konfliktami oraz w budowaniu lepszej komunikacji.

• Uczestnicy zdobędą umiejętności skutecznego rozwiązywania konfliktów, redukcji napięcia i zarządzania emocjami, co pozwoli im lepiej radzić sobie z trudnymi sytuacjami w relacjach interpersonalnych i zawodowych

 

Program szkolenia:

• Zrozumienie natury konfliktu i jego rodzajów

• Omówienie 5 stylów zarządzania konfliktem (Thomas-Kilmann).

• Kluczowe techniki: aktywne słuchanie, komunikaty „ja”, model FUKO.

• Rozwój umiejętności rozwiązywania konfliktów i zarządzania emocjami.