Wykładowca:
- dr Agnieszka Golińska - Trenerka kulturowa i psycholog biznesu. Absolwentka SGH na kierunku Zarządzanie oraz SWPS na kierunku Psychologia Społeczna. Doktorat obroniła z wyróżnieniem w Instytucie Psychologii Polskiej Akademii Nauk. Pracuje jako adiunkta na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu SWPS w Warszawie, gdzie pełni także funkcję Prodziekana ds. studenckich. Wcześniejsze doświadczenie zawodowe zdobywała w Wielkiej Brytanii, Indiach i Meksyku. Prowadzi szkolenia, zajęcia akademickie, a także badania naukowe m.in. w obszarze zarządzania międzykulturowego, zachowań organizacyjnych oraz psychologii organizacji.
Celem szkolenia jest rozwój umiejętności skutecznej i empatycznej komunikacji z pacjentem. Uczestnicy poznają techniki aktywnego słuchania, sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami pacjentów oraz metody wspierania zmiany zachowań zdrowotnych i zaangażowania pacjenta. Warsztat obejmuje część teoretyczną oraz ćwiczenia praktyczne w formie symulacji rozmów. Dodatkowo uczestnicy poznają narzędzia i techniki wywiadu motywacyjnego jako skutecznej metody wspierania pacjenta w procesie zmiany.
Program szkolenia:
- Rola empatii w relacji lekarz–pacjent
- Aktywne słuchanie w komunikacji z pacjentami
- Radzenie sobie z trudnymi rozmowami i emocjami pacjenta
- Zmiana zachowań w obszarze zdrowia i opór w stosunku do zmiany
- Budowanie zaufania i zaangażowania pacjenta w proces leczenia
Miejsce wydarzenia: Centrum Szkoleniowo-Konferencyjne Naczelnej Izby Lekarskiej, ul. Jana Sobieskiego 110, Warszawa