Kompleksowe podejście do niedoborów magnezu u dzieci: od diagnozy do efektywnej komunikacji z pacjentem

Cel szkolenia: 
Szkolenie ma na celu dostarczenie lekarzom wiedzy na temat kompleksowych narzędzi do pracy z pacjentami z niedoborami magnezu. Uwzględnia specyfikę pracy lekarza pediatry i wyzwania związane z komunikacją z dziećmi i ich rodzinami.
Wykładowcy:
  • prof. Teresa Jackowska-Prezes Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego. Prof. Jackowska jest specjalistą w zakresie pediatrii (I stopień w 1982 i II stopień w 1989) oraz onkologii i hematologii dziecięcej (2003). Stopień doktora nauk medycznych uzyskała w 1994 w Akademii Medycznej w Warszawie na podstawie rozprawy pt. "Ewolucja przebiegu klinicznego ostrej białaczki limfoblastycznej po odstawieniu leczenia". W 2002 w tej samej uczelni uzyskał stopień doktora habilitowanego na podstawie pracy pt. "Ocena kardiotoksyczności antracyklin" u dzieci chorych na ostrą białaczkę limfoblastyczną. W 2019 otrzymała tytuł naukowy profesora.
  • lek. Anna Rosada-Lekarka, Asystentka Dydaktyczna na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym od 2020 r., gdzie prowadzi zajęcia z Komunikacji Medycznej kierowane do studentów kierunków lekarskiego, lekarsko-dentystycznego, farmacji i innych. Prowadzi zajęcia z Komunikacji Medycznej w ramach studiów podyplomowych kierowanych do praktykujących farmaceutów na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym (roczniki 2022/23, 2023/24, 2024/25) oraz studiów podyplomowych z Edukacji Medycznej na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie (2024/25).
Program szkolenia: 
 
18:00 – 19:00: Wykład merytoryczny: „Niedobory magnezu u dzieci – aktualna wiedza medyczna” 
Prowadzący: prof. Teresa Jackowska
  • Rola magnezu w organizmie dziecka.
  • Przyczyny i objawy niedoborów magnezu.
  • Diagnostyka i leczenie niedoborów magnezu.
  • Wpływ niedoboru magnezu na rozwój psychofizyczny dziecka.
  • Aktualne wytyczne i rekomendacje.
  • Sesja pytań i odpowiedzi.
19:00 – 20:00: Wykład: „Efektywna komunikacja z pacjentem i rodziną – klucz do sukcesu w leczeniu niedoborów magnezu” 
Prowadzący: lek. Anna Rosada
  • Znaczenie empatii i aktywnego słuchania w rozmowie z pacjentem.
  • Techniki radzenia sobie z trudnymi emocjami pacjentów i ich rodzin.
  • Budowanie zaufania i autorytetu lekarza.
  • Techniki motywowania pacjenta i rodziny do współpracy w procesie leczenia.
  • Sesja pytań i odpowiedzi.
 
Szkolenie realizowane w porozumieniu z Polskim Towarzystwem Pediatrycznym  oraz we współpracy z Opella Healthcare Poland Sp. . z o .o.