Komunikacja usprawniająca współpracę z pacjentem
Korzyści z udziału:
-
Świadome zarządzanie czasem w kontakcie z pacjentem
-
Umiejetność unikania nieporozumień i frustracji
-
Sprawniejszy przebieg wizyty/kontaktu
-
Zwiększenie poczucia zaopiekowania u pacjenta
Wykładowca:
-
Małgorzata Małas-Psychoterapeutka, trenerka i coach z wieloletnim doświadczeniem w pracy indywidualnej i grupowej. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, fizjoterapeutka, certyfikowana psychoterapeutka Gestalt (EAGT) i trenerka Szkoły Trenerów OPTA. Współpracuje z Okręgową Izbą Lekarską w Warszawie, prowadząc interwencje psychoterapeutyczne i warsztaty psychoedukacyjne dla lekarzy. Posiada doświadczenie dydaktyczne w Warszawskiej Szkole Psychoterapii Gestalt, a także w instytucjach edukacyjnych i organizacjach pozarządowych. Uczestniczyła w stażu klinicznym w Instytucie Psychiatrii i Neurologii oraz w Szpitalu Psychiatrycznym Drewnica. Łączy wiedzę psychoterapeutyczną z doświadczeniem trenerskim i coachingowym (NVCP), specjalizując się w pracy z somatyką, relacjami oraz rozwojem osobistym i zawodowym.
Program szkolenia:
-
Wprowadzenie do tematu: typowe trudności w komunikacji z pacjentem ( dygresje, mówienie z pomijaniem istotnych diagnostyczne kwestii, mówienie w trakcie pisaniadokumentacji, przedłużanie kontaktu etc.)
-
Wprowadzenie narzędzi komunikacyjnych, pozwalających świadomie kontrolowaćprzebieg rozmowy: pytania ukierunkowane na cel ,parafraza, podsumowanie i opis wykonywanych czynności.
-
Ćwiczenie narzędzi komunikacyjnych i dyskusja.