Komunikacja usprawniająca współpracę z pacjentem

Korzyści z udziału:
  • Świadome zarządzanie czasem w kontakcie z pacjentem
  • Umiejetność unikania nieporozumień i frustracji
  • Sprawniejszy przebieg wizyty/kontaktu
  • Zwiększenie poczucia zaopiekowania u pacjenta
Wykładowca:
  • Małgorzata Małas-Psychoterapeutka, trenerka i coach z wieloletnim doświadczeniem w pracy indywidualnej i grupowej. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, fizjoterapeutka, certyfikowana psychoterapeutka Gestalt (EAGT) i trenerka Szkoły Trenerów OPTA.  Współpracuje z Okręgową Izbą Lekarską w Warszawie, prowadząc interwencje psychoterapeutyczne i warsztaty psychoedukacyjne dla lekarzy. Posiada doświadczenie dydaktyczne w Warszawskiej Szkole Psychoterapii Gestalt, a także w instytucjach edukacyjnych i organizacjach pozarządowych. Uczestniczyła w stażu klinicznym w Instytucie Psychiatrii i Neurologii oraz w Szpitalu Psychiatrycznym Drewnica. Łączy wiedzę psychoterapeutyczną z doświadczeniem trenerskim i coachingowym (NVCP), specjalizując się w pracy z somatyką, relacjami oraz rozwojem osobistym i zawodowym.
Program szkolenia:
  • Wprowadzenie do tematu: typowe trudności w komunikacji z pacjentem ( dygresje, mówienie z pomijaniem istotnych diagnostyczne kwestii, mówienie w trakcie pisaniadokumentacji, przedłużanie kontaktu etc.)
  • Wprowadzenie narzędzi komunikacyjnych, pozwalających świadomie kontrolowaćprzebieg rozmowy: pytania ukierunkowane na cel ,parafraza, podsumowanie i opis wykonywanych czynności.
  • Ćwiczenie narzędzi komunikacyjnych i dyskusja.