Jak postępować w kontakcie z trudnym, agresywnym pacjentem?
Cel szkolenia:
-
poznasz konsekwencje prawne grożące agresywnym pacjentom jak również agresywnym osobom, które im towarzyszą i dowiesz się, jakie działania należy podjąć w związku z agresją, groźbami i hejtem
Wykładowca:
-
dr r.pr. Monika Kwiatkowska-doktor nauk prawnych, radca prawny z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Autorka licznych monografii, komentarzy praktycznych, odpowiedzi na pytania prawne dotyczących problemów związanych z funkcjonowaniem podmiotów sektora ochrony zdrowia w tym szpitali, POZ, hurtowni farmaceutycznych i przedstawicieli poszczególnych zawodów medycznych. Współpracuje m.in. z Wydawnictwem Wolters Kluwer sp. z o.o. w zakresie szeroko rozumianego prawa ochrony zdrowia. Prowadzi szkolenia dla pracowników i kadry zarządzającej podmiotów sektora medycznego i farmaceutycznego, przedstawicieli zawodów medycznych i administracji publicznej. Zwolenniczka polubownego załatwiania sporów, certyfikowany mediator wpisany na listę mediatorów Centrum Mediacji Lewiatan oraz Ośrodka Mediacji przy OIRP w Warszawie, arbiter Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji Lewiatan.
Program szkolenia:
-
Pacjent trudny – agresywny, roszczeniowy, z pretensjami. Jak sobie radzić w kontaktach z pacjentami zachowującymi się w sposób nietypowy?
-
Kto może towarzyszyć pacjentowi podczas wizyty?
-
Czy pacjent lub osoba towarzysząca może nagrywać lekarza podczas wizyty?
-
Jak reagować, gdy mamy do czynienia z agresją (zarówno ze strony pacjenta jak i osób mu towarzyszących), z groźbami i zniesławieniem?
-
Jakie standardy postępowania należy wypracować w podmiocie wykonującym działalność leczniczą, żeby zminimalizować ryzyko wystąpienia trudnych sytuacji z udziałem pacjenta/członków jego rodziny.