Ministerstwo Zdrowia przedstawiło do konsultacji projekt rozporządzenia , które reguluje sposób ogłaszania postępowań konkursowych oraz (częściowo) prace komisji konkursowej. Środowisko stomatologiczne przygotowuje się już do najbliższych postępowań w większości oddziałów (wiosna 2022r.) W ramach tych prac planowane są wystąpienia o zmiany w podstawowych aktach prawnych regulujących przebieg konkursów i procesu odwołań.
Zaprojektowane przez MZ zmiany wydają się mieć charakter prostego dostosowania treści rozporządzenia do zmian poczynionych ostatnio w ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej. Jak wiemy, tzw pionizacja spowodowała podporzadkowanie większości kompetencji Prezesowi Funduszu. Zmiany , właśnie w postępowaniach odwolawczych przyjdzie jeszcze omówić.
W związku z nadesłanym projektem Prezydium NRL postanowiło przypomnieć Ministerstwu o kardynalnych błędach , jakie zawiera to rozporzadzenie już w chwili obecnej. Warto zauważyć , ze właśnie w tym rozporządzeniu zawarty jest przepis-klucz gorszej pozycji oferenta. Chodzi o możliwość nieprzyznania kontraktu pomimo satysfakcjonującego obie strony protokołu z negocjacji. W tej sprawie musi nastapic przełom.
STANOWISKO Nr 90/20/P-VIII
PREZYDIUM NACZELNEJ RADY LEKARSKIEJ
z dnia 21 sierpnia 2020 r.
w sprawie projektu rozporządzenia Ministra Zdrowia
w sprawie sposobu ogłaszania o postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, składania ofert, powoływania i odwoływania komisji konkursowej, jej zadań oraz trybu pracy
Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej po zapoznaniu się z projektem rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie sposobu ogłaszania o postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, składania ofert, powoływania i odwoływania komisji konkursowej, jej zadań oraz trybu pracy, przekazanym przy piśmie Pana Janusza Cieszyńskiego – Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Zdrowia z dnia 17 sierpnia 2020 r. znak: SZUZ.0210.11.2020.KB przedstawia następujące uwagi do przedłożonego projektu:
„13) nazwę operatora wyznaczonego, o którym mowa w § 4 ust. 2 pkt 1”;
W ocenie Prezydium treść ogłoszenia powinna być możliwe jasna i zrozumiała dla wszystkich potencjalnych oferentów bez konieczności odwoływania się do przepisów z obszaru prawa pocztowego czy telekomunikacyjnego.