Wykładowca: Przemysław Paszcza - trener, coach, konsultant. Specjalizuje się w szkoleniach i warsztatach rozwoju i potencjału osobistego, szkoleniach z komunikacji interpersonalnej, rozwiązywaniu konfliktów, radzenia sobie ze stresem, motywowaniu, rozwijaniu kompetencji.
Doradza w zakresie zarządzania, budowania zespołów, rekrutacji oraz wdrożenia systemów telepracy (home office) w organizacjach.
Program:
1. Czym jest konflikt
• Z jakimi konfliktami mamy do czynienia na co dzień
• Jakie role przyjmujemy podczas rozwiązywania konfliktów?
• Kto kieruje rozmową?
• Jak nie traktować konfliktów powierzchownie?
2. Koło konfliktu
• Pięć rodzajów konfliktu.
• Rozpoznawanie rodzajów konfliktu.
• Sprowadzanie konfliktów do konfliktów interesów lub struktury.
3. Style rozwiązywania konfliktów
• Rywalizacja - Kiedy należy stosować styl rywalizacyjny a kiedy go unikać
• Współpraca - Kiedy należy stosować styl rywalizacyjny a kiedy go unikać
• Unikanie - Kiedy należy stosować styl rywalizacyjny a kiedy go unikać
• Przystosowanie - Kiedy należy stosować styl rywalizacyjny a kiedy go unikać
• Kompromis - Kiedy należy stosować styl rywalizacyjny a kiedy go unikać
4. Podstawy psychologii konfliktu - Kwadrat komunikacji von Thuna
• Czego oczekujemy do rozmówcy, aby wzbudzał nasze zaufanie? Gdzie możliwe są
nieporozumienia?
• Co powinien zawierać dobrze sformułowany przekaz?
• Kwadrat komunikacyjny von Thuna – cztery płaszczyzny rozmowy.
• Zaburzenia na płaszczyźnie relacji i ich wpływ na płaszczyznę rzeczową rozmowy.
• Formułowanie wypowiedzi zawierającej wszystkie niezbędne elementy.
5. Zarządzanie konfliktem
• Analiza zarządzania konfliktami, po czym poznać, że konflikt znajduje się na poszczególnych
etapach zarządzania.
• Tłumienie.
• Zamrożenie.
• Rozwiązanie
• Krótkie omówienie poszczególnych etapów
Miejsce wydarzenia: Centrum Szkoleniowo-Konferencyjne Naczelnej Izby Lekarskiej, ul. Jana Sobieskiego 110, Warszawa