Rola systemu edukacji w profilaktyce wypalenia zawodowego pracowników ochrony zdrowia - podcast z cyklu #porozmawiajmyowypaleniu

23.11 (w środę) o 18:00 startuje 11 podcast z cyklu #porozmawiajmyowypaleniu - serii, która została objęta honorowym patronatem prezesa Naczelnej Rady Lekarskiej.
‘Rola systemu edukacji w profilaktyce wypalenia zawodowego pracowników ochrony zdrowia’ 

  • Na czym obecnie koncentruje się system edukacji?
  • Na co system edukacji nie przygotowuje?
  • Co można zmienić, by przyszli pracownicy medyczni byli przygotowani na wyzwania pracy w ochronie zdrowia?


Na pytania odpowie dr Karolina Pyziak-Kowalska, lekarz chorób zakaźnych. Od 2012 r. kieruje Izbą Przyjęć Wojewódzkiego Szpitala Zakaźnego w Warszawie. Od 2007 r. prowadzi szkolenia lekarzy stażystów dotyczące tematyki HIV/AIDS. Rozmowę jak zawsze poprowadzi Michał Piątek (MEDchart).


A Ty jak wspominasz swoją edukację? Co myślisz o systemie? Chcesz podzielić się swoim zdaniem? Porozmawiajmy o tym razem! Komentuj zadawaj pytania, dziel się spostrzeżeniami i pomysłami na pozytywne zmiany!

Transmisja na YouTube i na Facebooku

 

Porozmawiajmy i wypaleniu!
Na 1000 pacjentów statystycznie przypada tylko 5,2 pielęgniarki i 2,38 lekarza. Długie dyżury i praca ponad siły to realia działania w ochronie zdrowia. W takich warunkach łatwo o wypalenie zawodowe i widać to w statystykach. Objawy wyczerpania emocjonalnego deklaruje ponad 40% badanych pracowników ochrony zdrowia, a jest to pierwszy krok do wypalenia zawodowego! Dobrobyt pracowników medycznych to dobrobyt całego społeczeństwa.

Program obejmuje serię podcastów emitowanych co tydzień do 30 listopada realizowanych we współpracy z ekspertami akademickimi i praktykami reprezentującymi różne środowiska. Organizujemy również konferencję z wystąpieniami ekspertów i warsztatami profilaktyki wypalenia zawodowego (1-2 grudnia 2022 r.). Wypalenie w tym środowisku jest tematem tabu. Ludzie, którzy na co dzień ratują innych nie zawsze mówią otwarcie o swoich potrzebach. Warto wspólnie zapoczątkować dyskusję o tym problemie.