„Profilaktyka boli najmniej”. Lekarze w Światowy Dzień Social Mediów

- Warto mówić prawdę o medycynie i odróżniać fakty od mitów – podkreśla Michał Domaszewski, lekarz medycyny rodzinnej, popularny na Instagramie i Facebooku. W Światowy Dzień Mediów Społecznościowych NIL oddał głos lekarzom aktywnym na Twitterze, Instagramie, czy Facebooku. 

Ponad 71 proc. Polaków, którzy są pacjentami, byli nimi lub będą, korzysta z serwisów i aplikacji społecznościowych (dane IAB Polska). W social mediach drzemie niesamowity potencjał dla wielu lekarzy i lekarek publikujących w Internecie treści skierowane do pacjentów, dotyczące zachowań prozdrowotnych, najnowszych odkryć w medycynie, czy też weryfikujące kłamstwa związane z leczeniem, które nierzadko pojawiają się w przestrzeni publicznej. 

Jak podkreślają aktywni w social mediach lekarze i lekarze dentyści, jedną z głównych motywacji do internetowej aktywności jest poszerzanie świadomości pacjentów na temat profilaktyki. Niemniej istotną kwestię stanowi również wymiana spostrzeżeń oraz wiedzy na temat innowacji w medycynie pomiędzy medykami na swojego rodzaju forum, jakim są media społecznościowe. Niezwykle ważny element działalności lekarzy w Internecie, który wynika stricte z właściwości mediów społecznościowych, to także bardziej bezpośredni i bliższy kontakt z pacjentami. 

Z okazji Światowego Dnia Mediów Społecznościowych lekarze w krótkim materiale wideo opowiedzieli o swoich motywacjach do aktywności w social mediach.