18 GRU 2024
To wizyta lekarska, na którą stać polski system. Finał kampanii „Jestem lekarzem, jestem człowiekiem”
WIĘCEJ
18 GRU 2024
WIĘCEJ
16 LUT 2024
WIĘCEJ
27 STY 2024
WIĘCEJ
22 GRU 2023
WIĘCEJ
Jestem lekarzem, jestem po twojej stronie – lekarze i pacjenci nie są stronami przeciwnymi. Nie jestem systemem — lekarz walczy z systemem dla pacjenta, to pacjenci i lekarze wspólnie powinni walczyć o lepszy system. Jestem człowiekiem — lekarz też ma trudności związane z istnieniem w tym systemie, ma problemy, których na co dzień pacjent nie dostrzega.
Ambasadorzy kampanii samorządu lekarskiego – prezesi Okręgowych Rad Lekarskich – opowiadają o codzienności lekarza-człowieka w systemie ochrony zdrowia, poczynając od walki o zdrowie pacjenta i poświęceniu mu swoich umiejętności, przechodząc do kwestii systemowych utrudnień, z jakimi spotykają się w swojej pracy, by na koniec zwrócić uwagę na własne ludzkie ograniczenia.
Mariusz Malicki, prezes ORL w Częstochowie
Nie znam lekarza, który nie chciałby pomóc komuś w potrzebie w zdrowiu. Denerwujemy się dlatego, że nie możemy zrobić tego w takim zakresie, w jakim byśmy chcieli dla pacjenta dla chorego.
Radosław Piwowarczyk, prezes ORL Beskidzkiej Izbie Lekarskiej
Praca z ludźmi, praca z człowiekiem, który oczekuje Twojej pomocy w tych ważnych sytuacjach, kiedy oni się do nas zgłaszają, wymaga maksymalnej energii, którą jesteś z siebie w stanie dać temu człowiekowi.
Ryszard Mońdziel, prezes ORL w Płocku
Żądamy i oczekujemy od siebie wielu, czasem niemożliwych do spełnienia życzeń. Chcielibyśmy rzeczywiście maksymalnie dobrze, na miarę możliwości technicznych, wykonywać swoją pracę.
Ewa Joniec, prezes ORL w Gorzowie Wielkopolskim
Widzę, jakie problemy zdarzają się w organizacji służby zdrowia. Lekarzowi jest łatwiej się w tym poruszać, bo wiele rzeczy po prostu rozumiem. Natomiast pacjent się w tym wszystkim może zgubić.
Krzysztof marchewka, prezes ORL w Rzeszowie
Brak dostępności [do leczenia specjalistycznego – przyp. red.] dla pacjentów bardzo boli.
Jolanta Smerkowska-Mokrzycka, prezes ORL Opolskiej Izby Lekarskiej
Ta ogólna nerwowość, pośpiech w życiu owocuje tym, że pacjent przychodzi zestresowany swoją chorobą i tym, że nie wie, czy będzie przyjęty i jak zacznie się leczenie, kiedy się skończy. Ta niewiadoma powoduje, że stres udziela się jej lekarzowi.
Marta Owczyńska, prezes ORL w Krakowie
Jest duże obciążenie biurokracją, wymaganiami ze strony NFZ-u i różnych instytucji.
Dariusz Samorski, wiceprezes ORL Lubelskiej Izby Lekarskiej
Rozumiem frustrację pacjentów. Wierzę jednak, że mają oni świadomość, że ta frustracja dotyczy również lekarzy.
Dariusz Kutella, prezes ORL w Gdańsku
Trzeba postawić wyraźną granicę między możliwościami a chęciami. Z mojej strony są możliwości, ze strony pacjentów są chęci i potrzeby.
Michał Bulsa, prezes ORL w Szczecinie
Praca lekarza to praca sapera. Musimy przeprowadzić pacjenta przez ten chory system OZ, żeby mógł później cieszyć się pełnym zdrowiem.
Piotr Pawliszak, prezes ORL w Warszawie
Musimy myśleć o systemie, który jest bezpieczny dla wszystkich jego uczestników. Bezpieczny system to taki, w którym wiadomo jak się poruszać, i który jest sprawiedliwy.
Robert Stępień, prezes ORL w Krakowie
Żeby ten system poprawić, musimy współdziałać.
Artur Płachta, prezes ORL Wojskowej Izby Lekarskiej
Jeżeli razem nie pójdziemy w jednym kierunku, to nikt z nas niczego nigdy nie wygra.
Jacek Kaatz, prezes ORL Kujawsko-Pomorskiej Izby Lekarskiej
Bądźmy dla siebie wszyscy wyrozumiali. Starajmy zrozumieć się nawzajem.
Krzysztof Kordel, prezes ORL Wielkopolskiej Izby Lekarskiej
My też jesteśmy ludźmi, my też cierpimy, my też umieramy, nas też dotykają tragedie. A pacjenci tego nie widzą.
Dorota Szyska-Skrobot, prezes ORL Świętokrzyskiej Izby Lekarskiej
Mam tak jak każdy lepsze i gorsze dni, tak jak każdy mam kłopoty, swoje frustracje.
Tadeusz Urban, prezes ORL Śląskiej Izby Lekarskiej
Jestem człowiekiem. Od lat święta spędzam głównie w szpitalu. Nigdy nie wyłączam telefonu. Nigdy nie idę spać dopóki nie zadzwonię na oddział. Mam sześćdziesiąt trzy lata.
Katarzyna Krystosik-Łasecka, prezes ORL w Koszalinie
Jestem człowiekiem, który bywa chory, bywa zmęczony, musi też w tym systemie próbować istnieć, bo nam lekarzom też nie jest łatwo.
Paweł Czekalski, prezes ORL w Łodzi
Największym problemem dla mnie było to, że nie pamiętałem, kiedy moje dzieci dorastały, cały czas poświęciłem pacjentom.
Aleksandra Śremska, prezes ORL Bydgoskiej Izby Lekarskiej
Tak jak moi pacjenci bywam zmęczona, przemęczona i przeciążona systemem. Przeciążona, obowiązkami biurokratycznymi czy określaniem stopnia refundacji.
Jacek Kotuła, prezes ORL w Zielonej Górze
Jestem lekarzem, jestem człowiekiem, nie jestem systemem, jestem po waszej stronie.
Więcej o kampanii samorządu lekarskiego
NIL - Jestem lekarzem, jestem człowiekiem
NIL - Historie ambasadorów kampanii „Jestem lekarzem, jestem człowiekiem”
Dodane: 2024-03-01, przez: Administrator