30 STY 2024
Nowa pieczątka lekarska
WIĘCEJ
Jak pamiętamy, pośrednikiem przy udzielaniu subwencji przedsiębiorcom ze środków Polskiego Funduszu Rozwoju były banki, w któych przedsiębiorcy mieli rachunki gospodarcze. I to za posrednictwem banku podpisywane były umowy z PFR.
Umowa ta odsyła do Regulaminu. Ten zaś, pośród wielu postanowień, zawiera i takie:
ROZDZIAŁ IV. WNIOSKI I ODWOŁANIA
§ 11 Ogólne zasady składania Wniosków
[...]
11. Beneficjent jest zobowiązany dostarczyć do Banku nie później niż do dnia 31 grudnia 2020 r.:
a) dokumenty potwierdzające, że Osoba Upoważniona była umocowana do złożenia Wniosku oraz akceptacji i zawarcia Umowy Subwencji Finansowej (tj., w zależności od sytuacji: pełnomocnictwo, informację odpowiadającą odpisowi pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego lub wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej), przy czym wzór pełnomocnictwa stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu; oraz
b) oświadczenie Beneficjenta o potwierdzeniu i akceptacji treści i należytego zawarcia Umowy Subwencji Finansowej, przy czym wzór tego oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do Regulaminu.
Nie trzeba oczywiście tłumaczyć, że niewykonanie czynności określonych w Regulaminie jest wysoce ryzykowne.
Jeśli wniosek był składany przez osoby umocowane w KRS/CEIDG wystarczy sam odpis z KRS/CEIDG. Bank pobierze go automatycznie.
W przypadku, gdy wniosek o subwencję złożyła w imieniu Beneficjenta(firmy):
klient musi dodatkowo, zgodnie z umową subwencji, złożyć pełnomocnictwo lub oświadczenie.
Trzy możliwości reprezentacji:
• oświadczenie dotyczy wszystkich czynności dla danej firmy np. złożenia wniosku i odwołania –wystarczy jeden dokument
• pełnomocnictwo musi być podpisane przez notariusza –rodzi to dodatkowe koszty dla przedsiębiorcy
• oświadczenie jest składane na dzień bieżący, a pełnomocnictwo powinno być udzielone przed dokonaniem czynności (czyli w maju-lipcu 2020–w przypadku pokrywania się daty złożenia wniosku o subwencję z datą pełnomocnictwa będzie badana nawet godzina podpisania pełnomocnictwa, którą poświadcza notariusz /są to wytyczne PFR/). Nie ma możliwości uzupełnienia pełnomocnictwa w dacie bieżącej, gdyż nie będzie ono ważne.
• Pełnomocnictwo ma formę papierową–taki dokument należy dostarczyć do oddziału banku (nie można zrobić tego elektronicznie)
• w przypadku pełnomocnictwa nie ma możliwości zatrzymania oryginału, należy przekazać je do banku w celu przekazania do PFR
• oświadczenie można złożyć z domu, za pośrednictwem bankowości elektronicznej i podpisu kwalifikowanego
Na swoim profilu (po zalogowaniu) w banku, za pośrednictwem którego wnioskowaliście o subwencję PFR szukajcie wiadomości będącej linkiem do formularza poświadczenia. Jeśli nie możecie znaleźć- zadajcie pytanie przez system pomocy udostępniany przez bank.
Dodane: 2020-12-13