30 MAJ 2025
Wybory elektroniczne do organów izb lekarskich
WIĘCEJ
30 MAJ 2025
WIĘCEJ
30 MAJ 2025
WIĘCEJ
29 MAJ 2025
WIĘCEJ
28 MAJ 2025
WIĘCEJ
Moim głównym przesłaniem dla czytelników tego dokumentu jest zachęcenie ich do zrozumienia celu, mocnych stron i ograniczeń raportowania zdarzeń niepożądanych związanych z bezpieczeństwem pacjentów. Dane pochodzące ze zgłoszeń incydentów mogą być bardzo cenne dla zrozumienia skali i charakteru szkód powstających w wyniku działań opieki zdrowotnej, pod warunkiem uważnego przeglądu danych i ostrożnego wyciągania wniosków. Trwają prace nad wykorzystaniem systemów raportowania zdarzeń niepożądanych do rzeczywistego uczenia się w celu osiągnięcia trwałej redukcji ryzyka i poprawy bezpieczeństwa pacjentów. Można to zrobić i zostało to zrobione, ale jeszcze nie na skalę i w tempie porównywalnym z niektórymi innymi branżami wysokiego ryzyka. Wszyscy musimy do tego dążyć. Mam nadzieję, że te wytyczne techniczne pomogą w dążeniu do sytuacji, w której będziemy mogli pokazać pacjentom i ich rodzinom, w jaki sposób wykorzystaliśmy tę wiedzę, aby zapewnić im bezpieczną i niezawodną opiekę za każdym razem, gdy jej potrzebują – napisał we wstępie do raportu „Systemy raportowania i analizy zdarzeń niepożądanych w celu poprawy bezpieczeństwa pacjenta” – napisał Sir Liam Donaldson, Przedstawiciel ds. Bezpieczeństwa Pacjentów Światowa Organizacja Zdrowia.
Nie można mówić o rzetelnie opracowanym systemie raportowania zdarzeń niepożądanych bez wyznaczenia przejrzystych, opartych na koncepcji jakości i bezpieczeństwa w ochronie zdrowia, kryteriów ich kwalifikacji. Niezwykle cenne w opracowaniu takich kryteriów i samym myśleniu o nich mogą okazać się dokumenty przygotowane przez WHO, a przetłumaczone na język polski przez Fundację Bezpieczny Pacjent, udostępnione poniżej.
Pełna treść dokumentów:
„Systemy raportowania i analizy zdarzeń niepożądanych w celu poprawy bezpieczeństwa pacjenta” – TUTAJ.
„Globalny plan działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa pacjentów” - TUTAJ.
Dodane: 2023-06-06, przez: Dział Komunikacji NIL