Jak postępować w kontakcie z trudnym, agresywnym pacjentem?
Cel szkolenia:
poznasz konsekwencje prawne grożące agresywnym pacjentom jak również agresywnym osobom, które im towarzyszą i dowiesz się, jakie działania należy podjąć w związku z agresją, groźbami i hejtem
Wykładowca:
dr r.pr. Monika Kwiatkowska-doktor nauk prawnych, radca prawny z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Autorka licznych monografii, komentarzy praktycznych, odpowiedzi na pytania prawne dotyczących problemów związanych z funkcjonowaniem podmiotów sektora ochrony zdrowia w tym szpitali, POZ, hurtowni farmaceutycznych i przedstawicieli poszczególnych zawodów medycznych. Współpracuje m.in. z Wydawnictwem Wolters Kluwer sp. z o.o. w zakresie szeroko rozumianego prawa ochrony zdrowia. Prowadzi szkolenia dla pracowników i kadry zarządzającej podmiotów sektora medycznego i farmaceutycznego, przedstawicieli zawodów medycznych i administracji publicznej. Zwolenniczka polubownego załatwiania sporów, certyfikowany mediator wpisany na listę mediatorów Centrum Mediacji Lewiatan oraz Ośrodka Mediacji przy OIRP w Warszawie, arbiter Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji Lewiatan.
Program szkolenia:
Pacjent trudny – agresywny, roszczeniowy, z pretensjami. Jak sobie radzić w kontaktach z pacjentami zachowującymi się w sposób nietypowy?
Kto może towarzyszyć pacjentowi podczas wizyty?
Czy pacjent lub osoba towarzysząca może nagrywać lekarza podczas wizyty?
Jak reagować, gdy mamy do czynienia z agresją (zarówno ze strony pacjenta jak i osób mu towarzyszących), z groźbami i zniesławieniem?
Jakie standardy postępowania należy wypracować w podmiocie wykonującym działalność leczniczą, żeby zminimalizować ryzyko wystąpienia trudnych sytuacji z udziałem pacjenta/członków jego rodziny.
Prowadzący: dr r.pr. Monika Kwiatkowska
Szkolenie online
27.10.2025
godz. 20:00-21:00
Kontakt do organizatora: szkolenia@nil.org.pl
ZAPIS OTWARTY
Jak postępować w kontakcie z trudnym, agresywnym pacjentem?
Czy potwierdzasz rejestrację na szkolenie : Jak postępować w kontakcie z trudnym, agresywnym pacjentem?
Jak postępować w kontakcie z trudnym, agresywnym pacjentem?
UWAGA!
Czy na pewno chcesz zrezygnować ze szkolenia? Jeśli szkolenie zostało już opłacone, rezygnacja może wiązać się z utratą wniesionej opłaty.